OURS...


Love Hearts at WiddlyTinks.com

Pages

Anugerah dari ALLAH untuk kami :)

Friday, November 16, 2012

samb...pengalaman melahirkan zuriat..

continue...

8 Oktober 2012
3.30 a.m. kami tiba di hsb.. naik kat pac.kali ni kami pi berdua je laki bini... xmau ajak sesapa. mak aku suh pi amik dia.. tapi, cam x perlu kot..kesian sbb x leh masuk pon nanti...abg register, aku masuk cek... dia cek bukaan baru 2cm...dorang suh balik...sbb x turun tanda..cotraction pon baru selang 10 minit..
4.30 a.m. baru elok je sampai umah dan aku kencing...tengok2 kuar darah...ghopernye mcm darah period..pakai pantyliner..then, sambung tido sbb mls nak gi spital lg sbb tkut nanti dorang suruh balik. seblom tu, sapu minyak selusuh mintak mudah bsalin...
6.15 a.m.lepas abg solat subuh, aku xla sbb dah turun darah kennn...kami pi amik mak aku...15min je..then, terus zass ke hsb..contraction makin kuat dirasakan..
7.15 a.m tiba di hsb.msuk cek kat pac..dah bukak 3cm..then, xlama lps tu, 4cm..terus tolak masuk labour room. seblom tu, dorang pecahkan air ketuban. bila bangun dari katil mencurah air keluar. warna hijau lumut...mgkn sbb baby dah berak...
9.00 a.m. bukaan baru 5cm.. dorang dah xnak tunggu sbb bacaan ctg jantung baby dah problem...dorang ckp baby dah makan najis n terpaksa di'operate'..jwbnyer, sign je la...x lama lps dorang perusah masukkan tiub kencing,buang urine...abg masuk jumpa...sedih gk ar..kalu x, abg nak teman aku bersalin..dah isi borang dah.tp, xdak rezeki dia nak sambut baby kami....huhuhu.. dah settle drama, aku ditolak ke labour room...dah x tau kul baper... dorang asik ulang tnya dah mkn ke,aku pon asik la jwb..dah makan,karipap 2biji kul 6 lebih td...letih aku menjawab.so, aku kena bius half je le..akan rasa masa baby ditolak oleh mereka..begitulah yg dimaklumkan...
dah kena cucuk ubat bius kat tulang belakang, terus hilang rasa contraction..phewww..lega. pastu aku tido lps dorang suruh baca doa..ngntuk gile... bila sedar, dengar tangisan baby...ya Allah...terharunya..menangis gak aku...kendian, dorang dtg tunjuk anu baby..seperti yg diketahui...baby boy..wah..hitam telo,tp burung putih melepak..kekeke..bocor rahsia anak aku....

begitulah kesahnyer pengalaman aku...hajat di hati nak bersalin normal terpaksa dibatalkan sbb DIA lebih mengetahui...Alhamdulillah..janji baby selamat..2 mlm anak aku di NICU utk doc observe..hari khamis, 11/10/12..baru kami anak beranak dibenarkan pulang...sebab anak aku dah sehat dan aku lak dah bley kentut....

p/s: dah 40hari berpantang...counting the dats..nak bukak stoking..hahaha..walopun aku sllu je xpakai stoking...

The idea by AKUAZWA

1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete