OURS...


Love Hearts at WiddlyTinks.com

Pages

Anugerah dari ALLAH untuk kami :)

Sunday, August 29, 2010

BALIK KAMPONGGGG


umah aku...view dari belakang...dpn..x dok gambor..

salam ramdhan...
hah...amek ko..title sebesaq alam...tu nak tunjuk ghairah aku balik kampung...
count down weh...
aku balek hari kamis dgn menaiki pengangkutan air yang disediakan oleh keraajan negeri Kedah..negeriku yang terchenta....wah..semangat kenegerian aku....
aku naik feri dowh...dari langkawi ke k.k...bukan kota kinabalu...bukan kuale kangsor...bukan...bukan..tapi...KUALA KEDAH....
hrp2 jgn la ada gelombang...hari tuh balik...cuak jugek mok cik nih...
feri senget uolss...tapi bukan sebelah aku duduk...kalu x terasa la berat aku...tapi...sebelah sinun...ringan la aku kan...kuang..kuang..kuang..

sunset belakang umah aku lagik...
nama pun rindu kampung...


berbalik citer balik kampung...aku cuti DUA@2 MINGGU you....jgn jeles...hahaha...
betapa bahgia n aman sentosa sekolah aku bagi cuti...
x akan aku kesah walopon gaji aku x sebesar..hakim...majistret...doktor...
tapi gaji ku seperti ahli muzik (sila ikut slang ibu mertuaku citer P.Ramlee hokey)
aku akan bersyukur dan teruzzzz berkekalan bersyukur walopon x sebesar mana pendapatan bulananku...syahdu....
tapi..sebab aku terlampau menginginkan cuti yang bnyk untuk aku luangkan bersama insan2 tersayang di sekelilingku...
maka...dengan penuh rasa zuhud...rasa rendah diri...aku sacrifekan diri aku menjadi seorang pendidik di sekolah agama....
so...
sapa nak bagi korang cuti bnyak...sekolah x payah ganti????
sapa????ckp2....tampil ke hdpn....(jgn emosi cikguru '~')..
tak dala...
yang penting kita semua menunaikan fardu kifayah (sorang buat yang len x pyah)
kalau semua jadi cikguru...sapa nak jd doc...bomoh...pawang n etc...
bersyukurrlah dgn takdir dan rezeki kita....(syukran jazilan ya ALLAH)

sekian...
selamat bercuti...
selamat berbuka puasa...
selamat bersahur....
selamat menyambut aidilfitri minal aidil wal-faizin...
kepada semua yang sudi meluangkan mata...mulut terkumat-kamit baca
bebelan@luahan ana (saya)....

gambo dgn mak raya 2 tahun lepas



*saja wish awal...bimbang maleh nak update my blog....

3 comments:

  1. ooo..dok langkawi ka...selamat berhari raya...
    langkawi pulauku tercenta..ehehe

    ReplyDelete
  2. seronoknya cuti 2 minggu!!!! jeles! ain nak gak ikot cik wa.. (TT_TT)

    ReplyDelete
  3. iza...ya saya kat langkawi..selamat hari raya jugak...hehehe...

    ain.. jom la..best woo..cuti lama2..bley bersenang lenang..bersuka ria...hip hip horeee...
    hehehe

    ReplyDelete